ברוכים הבאים לפורום לקידום צלילה חופשית בישראל 

לידיעתך, כאורח הנך מוגבל/ת לצפייה בלבד בפורומים השונים.
בכדי לצפות ולהשתתף בדיונים בפורומים עליך להרשם בפורום, תהליך ההרשמה אורך דקות ספורות בלבד והינו ללא תשלום.

שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה

פרסם נושא חדש   הגב לנושא

אינדקס הפורומים של APNEA -> חדשות צלילה חופשית

מחבר הודעה

מגיש החדשות
שרת חדשות


מנותק

הצטרף: 20 יונ' 2007
הודעות: 379



הודעהפורסם: שלישי, 20 דצמ', 2011 13:16    נושא ההודעה: חדשות דוח חדש קובע - כלובי הדגים פוגעים בים הגב עם ציטוט

מסתבר שהחקלאות הימית פוגעת לא רק בדגים שמוחזקים בכלובי הענק, אלא גורמת לשינוי של האיזון האקולוגי על ידי פליטת כמויות גדולות של פסולת לתוך הים

לפי דוח של ארגון Food & Water Watch שסוקר את הנזקים הסביבתיים של חקלאות ימית (בעיקר גידול דגים למאכל בכלובי ים) ופורסם בחודשים האחרונים - לתעשיית החקלאות הימית ישנן השפעות שליליות רבות על דגי הבר בסביבת הכלובים ועל הסביבה התת ימית עצמה.

בדרך כלל מוצגת החקלאות הימית כתחליף אקולוגי וידידותי לסביבה לדיג מסחרי של אוכלוסיות הדגים ההולכות ומתדלדלות באוקינוסים בעשורים האחרונים - זאת בעקבות פעילות דיג אינטנסיבית מאד. אך למעשה, החקלאות הימית מתבססת על אותו דיג אינטנסיבי ודילול נוסף של אוכלוסיות דגי הבר - זאת מכיוון שהדגים המגודלים בכלובים מואבסים באמצעות מוצרים שמקורם בדגי בר.


חוות דגים ממוצעת - הדגים מגודלים בכלובים בים

לפי הדו"ח, תעשיות גידול הדגים הן הצרכניות הגדולות בעולם של קמח דגים (68.2% מהצריכה העולמית) ואחראיות לצריכה של כ-88.5% מהצריכה העולמית של שמן דגים - שני מוצרים המיוצרים באופן כמעט גורף מדגי בר שמקורם בים הפתוח.

הדו"ח קובע כי האבסה של דגים המגודלים בכלובי הים במזונות שמקורם בדגי בר היא תהליך בזבזני ביותר. למעשה, על מנת להפיק קילוגרם אחד של דגים מכלובי הים, יש צורך בהשקעה של בין שניים לשישה קילוגרמים של דגי בר. כך נוצר מצב שהחקלאות הימית ה"אקולוגית" לכאורה תורמת ומגבירה למעשה את דיג היתר ודלדול אוכלוסיות הדגים באוקינוסים.

הדו"ח איננו מפסיק כאן, וקובע עוד כי המצאות הכלובים בים גורמת לפליטת כמויות גדולות של חומרי פסולת; שאריות של מזון דגים, תרופות וזרזי גדילה (הורמונים) שניתנים להם, חומרי הדברה להתמודדות עם טפילים שמתרבים בקלות בתנאי הצפיפות השוררים בכלובים וכיוב.


כלוב דגי סלמון בחוות דגים - חיים בתנאי צפיפות

בנוסף, כמו בתעשיות חקלאיות רבות אחרות, משתמשת גם החקלאות הימית באנטיביוטיקה - ששאריותיה עלולות לפגוע פגיעה חמורה במיקרו-אורגניזמים שונים החיים על קרקעית הים וחיוניים למערכת האקולוגית כולה. ולמרות השימוש בחומרי הדברה שונים ואנטיביוטיקה, טפילים נפוצים מאד באוכלוסיות הדגים בכלובים ומאיימים להדביק גם את דגי הבר הנמצאים בסביבת הכלובים ולגרום למגיפה.

פגיעה סביבתית נוספת שנדונה בדו"ח מתייחסת לעובדה שכמות בלתי מבוטלת של דגים מצליחים להשתחרר מהכלובים מסיבות שונות (בלאי, טורפים מהים הפתוח וכו') ולהסתנן לתוך המערכת האקולוגית המקומית - מצב שיכול להיות בעל השלכות הרות גורל על אוכלוסיות הדגים המקומיות. בהקשר זה, מביע הדו"ח חשש מבריחה של דגים שעברו תהליך של הנדסה גנטית, זאת לאחר שתהליכי הנדסה גנטית שונים אושרו בעולם ליצירת זני דגים המתפתחים במהירות גדולה יותר ולמימדים גדולים יותר.


טפילים נפוצים מאד באוכלוסיות הדגים בכלובים עקב הצפיפות הגבוהה


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית










פורסם: שלישי, 20 דצמ', 2011 13:16    נושא ההודעה: קישורים מומלצים



חזרה למעלה

הצג הודעות בנושא זה מלפני:   


התחבר
שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה


קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
אתה יכול לצרף קבצים להודעותיך בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים בפורום זה





APNEA
[email protected]
קורס צלילה חופשית
ציוד צלילה חופשית

  אימון צלילה חופשית  |  ציוד צלילה חופשית  |  צלילה באילת  |  Freediving Fins  |  Monofins  |  Carbon Fins  |  Freediving Course

  דיג בצלילה חופשית  |  סנפירים  |  חליפת צלילה  |  מחשב צלילה  |  משחקי צלילה

מבקרים בדף זה: | מפת האתר | אינדקס מילים

COPYRIGHT © 2006 - APNEA

השימוש באתר זה מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש באתר