ברוכים הבאים לפורום לקידום צלילה חופשית בישראל 

לידיעתך, כאורח הנך מוגבל/ת לצפייה בלבד בפורומים השונים.
בכדי לצפות ולהשתתף בדיונים בפורומים עליך להרשם בפורום, תהליך ההרשמה אורך דקות ספורות בלבד והינו ללא תשלום.

שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה

פרסם נושא חדש   הגב לנושא

אינדקס הפורומים של APNEA -> צלילה וקהילה

מחבר הודעה

irit
תומך בקהילה


מנותק

הצטרף: 13 אוג' 2007
הודעות: 229

תומך בקהילה

הודעהפורסם: ראשון, 20 יול', 2008 12:32    נושא ההודעה: חשוב טיפים: בטיחות צלילה הגב עם ציטוט

בחופשת צלילה באוסטרליה בינואר 1998, זוג אמריקאים, תום ואיילין לונרגאן, הצטרפו לקבוצה ב PORT DOUGLAS, ליד CAIRNS, לצלילה ב BARRIER REEF הגדול, 40 מייל מהחוף. בערב כשהסירה חזרה לחוף, הצוות של הסירה ושאר הצוללנים לא שמו לב כי הזוג, תום ואיילין, לא היו על הספינה . יומיים עברו עד שמנהל המלון שם לב שהם אינם נמצאים והתריעה על היעדרותם. כאשר התחילו החיפושים אחריהם זה כמעט היה וודאי שהזוג לונרגאן כבר לא בין החיים. אף אחד עד היום לא יודע מה קרה להם, האם הם טבעו או שהם נאכלו ע"י כרישים (ההשערה הנפוצה היא שהם נאכלו ע"י הכרישים). הדרך בה הם סיימו את חייהם, הינה מבעיתה וקשה. כמה חודשים לאחר המקרה נמצא פנקס של אחד מהם בתוך צמחיית המים שבקרקעית. מתוך הכתב שדהה (אך עדיין היה קריא) הייתה הודעה מחרידה, "לכל מי שיכול לעזור לנו....בבקשה תצילו אותנו לפני שאנחנו מתים".

בכל ספורט אתגרי ישנם סיכונים, וצלילה לא יוצאת מהכלל . כאשר מתעוררות בעיות בצלילה, הן יכולות להפוך במהירות לבעיה גורלית ולפעמים אף לגרום לתוצאות בלתי הפיכות (כמו המוות של הזוג לונרגאן). רובן נעשות מטעויות אנושיות, והן יכולות להימנע אם ננקטים אמצעי זהירות בשלב התיכנון . אמנם, אימונים וניסיון מהווים חלק חשוב מאוד, אך המפתח לבטיחות הוא בנקיטת אמצעי זהירות.

אלו הם 10 טיפים שיעזרו לכם בתיכנון חופשת הצלילה:

1. הכשרה ואימונים

לימוד צלילה דומה במקצת ללימוד נהיגה. אתה עדיין לא נהג מנוסה כאשר אתה מקבל את הרישיון, אתה עדיין צריך להרחיב את הניסיון שלך לפני שתהיה נהג מנוסה ומוכשר. כאשר עושים קורס צלילה מצטרפים, בעצם, לארגון צלילה (למשל, SSI או PADI) ואת הקורס צלילה אפשר לעשות בכל מועדון בעולם (כל מועדון וארגון הצלילה אליו הוא החליט להשתייך). בקורס צלילה ההכשרה בנויה צעד אחר צעד, זאת כדי להקנות לך את כל הכישורים המתאימים וההכרחיים , על מנת לתת את כל הידע הבסיסי הנדרש לצלילה נכונה ובטוחה.

2. למצוא מועדון / מדריך איכותי

במהלך חופשת הצלילה, יש חשיבות רבה למועדון הצלילה ולמדריך, שדרכם אתה מבצע את הצלילות . אתה צריך לתת בהם אמון, בציוד ובניסיון שלהם, רצוי שתבזבז עוד קצת זמן ומחשבה בזמן בחירת המועדון, ולעיתים עדיף לבחור במועדון הכי טוב ומנוסה, גם אם הוא יקר יותר מאחרים, אחרי הכל מדובר בחיים שלך . נקודה חשובה נוספת שיש לבדוק בזמן בחירת המועדון היא, ההשתייכות לאחד מארגוני הצלילה הגדולים שיש בעולם, כמו: BSAC, PADI, SSI, CMAS . רצוי ליצור קשר עם המועדון, עוד לפני היציאה לחופשה ולברר כמה שיותר פרטים רלוונטים עליו ועל הידע שיש לו (כמו גם לגבי ידע על האזור הספציפי שאליו אתה מתכוון לצלול).

3. צלילת רענון

אם עברה חצי שנה מהצלילה האחרונה שלך, אתה מחוייב לבצע צלילת רענון לפני שאתה נוסע לחופשה. רוב תאונות הצלילה מתרחשות בחופשות צלילה, שהצוללנים הגיעו לא מוכנים מבחינה מנטאלית, פיזית, בלי ידע מספיק על הציוד צלילה, או בלי התנסות מספיקה.

4. היה כנה עם עצמך בקשר לניסיון ורמת הצלילה שלך

תעד את הצלילות שעשית בחייך. באם הינך מרגיש שלא צללת מספיק ואתה צריך לרענן את הנהלים מעשית ותיאורטית, או שעברה חצי שנה, עשה צלילת רענון. חשוב לקחת איתך את ה LOGBOOKS כדי להראות את תיעוד הצלילות שלך ומתי התבצעה הצלילה האחרונה.

5. ציוד צלילה

זהו נושא רב חשיבות. התאם את הציוד לצלילה, אותה אתה מתכוון לבצע ובדוק אותו היטב. חשוב לדעת לתפעל בשטח את מה שלמדת בתיאוריה, הציוד הבסיסי של הצלילה חייב להיבדק מעל פני המים ולפני הצלילה . תקלה, הנגרמת מציוד פגום, או שאינו מתאים, יכולה להוביל למצבים לא נעימים . צלילות מסויימות דורשות ציוד נילווה הכרחי, כמו סכין או פנס צלילה, שיכול לעזור באופן משמעותי, בנוחות הצלילה ואף להציל את חיי הצולל במצבי חירום, אליהם הוא עלול להיקלע .

6. שותף לצלילה

בטיחות הצוללן תלויה גם בבן זוגו לצלילה. לכן בכל מועדון שתעשה בו קורס צלילה, הקורס יילמד בזוגות, ותינתן חשיבות רבה לבן זוג ולתפקידו בצלילה, מההיבט התיאורטי והמעשי, מעבר לכל שאר התכנים שיילמדו באותו קורס.

7.ערוך הכרות האנשים על הסירה והתיידד איתם

המקרה של הזוג לונגראן כבר קרה מספר פעמים, (אמנם לא תמיד הסתיים באופן טרגי כזה),קרו מקרים שבהם אנשים נשכחו במים. כשאתה בחופשת צלילה, על הסירה ואף אחד לא מכיר אותך, דאג להגיע לסיכום עם צוללן אחר שתשגיחו אחד על השני. אומנם זהו תפקידו של המועדון והמדריך לעשות זאת, אבל לארגן לעצמך תוכנית גיבוי נוספת (של עוד אדם שישגיח עליך וידאג לך), זהו צעד נבון. אם אתם זוג על הסירה תדאגו להתיידד עם הסובבים אתכם, כדי שידעו על קיומכם וגם אם יקרה הנורא מכל ויפליגו בלעדיכם, תמיד יזכרו שהייתם על הספינה ולא יסכימו להפליג בלעדיכם (בסיפור של הזוג לונגראן, הם התבודדו כך שאף אחד לא זכר שהם היו על הספינה ולא היה מי שיעצור אותה).

8. ישנן את השיעורים שעברת

רוב התאונות נגרמות מטעות אנוש, בדרך כלל כאשר הצוללן נכנס לפאניקה, נילחץ ושוכח את מה שלמד. ההפרות הרציניות ביותר הן, צלילת סולו (לבד), חוסר איזון, טעויות דקומפרסיה וחוסר ניסיון עם הציוד.

9. חופשות צלילה לסירוגין

קבוצת הסיכון העיקרית בקרב הצוללים, היא אלה שצוללים רק מפעם לפעם, ואכן רוב תאונות הצלילה מתרחשות בקרב קבוצה זו . אומנם צוללן שיש לו רישיון צלילה הוא טכנית כשיר לצלול, אבל במידה ועבר זמן רב מאז הצלילה האחרונה שלו, או שהוא נוהג לצלול במרווחי זמן גדולים, אין די ברישיון זה בכדי להיות כשיר לכל צלילה. בכדי לחזור לכשירות וטכניקה מקצועית, חשוב ואף הכרחי לעבור צלילת רענון ורצוי צלילות נוספות .

10. האם אתה כשיר פיזית?

לפני צלילה בדוק אם אתה כשיר פיזית. אפילו שפעת קטנה יכולה להיות דבר מסוכן (לחץ או דלקת באוזן יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך לאוזן) .


לסיכום:

כל צוללן צריך לקחת אחריות על עצמו וזה אומר לעולם לא לצלול כשיש איזשהו ספק לגבי הכשירות שלו או לגבי הכשירות של המועדון צלילה שבשירותיו הוא משתמש . אם עליתם לספינה אל תהיו אנונימיים, צרו קשר עם כמה שיותר אנשים כדי שיזכרו אתכם. חשוב להרגיש בטוח ורגוע בנושא הציוד, המצב הפיזי, המועדון, יכולות הצלילה שלך (לא כל צלילה מתאימה לכל אחד) והשותף שלך לצלילה.

חופשת צלילה נעימה ובטוחה ! ! !



נערך לאחרונה על-ידי irit בתאריך ראשון, 20 יול', 2008 12:33, סך-הכל נערך פעם אחת

חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית MSN Messenger










פורסם: ראשון, 20 יול', 2008 12:32    נושא ההודעה: קישורים מומלצים



חזרה למעלה

הצג הודעות בנושא זה מלפני:   


התחבר
שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה


קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להוריד קבצים בפורום זה





APNEA
[email protected]
קורס צלילה חופשית
ציוד צלילה חופשית

  אימון צלילה חופשית  |  ציוד צלילה חופשית  |  צלילה באילת  |  Freediving Fins  |  Monofins  |  Carbon Fins  |  Freediving Course

  דיג בצלילה חופשית  |  סנפירים  |  חליפת צלילה  |  מחשב צלילה  |  משחקי צלילה

מבקרים בדף זה: | מפת האתר | אינדקס מילים

COPYRIGHT © 2006 - APNEA

השימוש באתר זה מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש באתר