ברוכים הבאים לפורום לקידום צלילה חופשית בישראל 

לידיעתך, כאורח הנך מוגבל/ת לצפייה בלבד בפורומים השונים.
בכדי לצפות ולהשתתף בדיונים בפורומים עליך להרשם בפורום, תהליך ההרשמה אורך דקות ספורות בלבד והינו ללא תשלום.

שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה

פרסם נושא חדש   הגב לנושא

אינדקס הפורומים של APNEA -> חדשות צלילה חופשית

מחבר הודעה

מגיש החדשות
שרת חדשות


מנותק

הצטרף: 20 יונ' 2007
הודעות: 379

הודעהפורסם: שני, 03 דצמ', 2007 10:14    נושא ההודעה: חדשות פעילי איכות הסביבה עוברים למרכז הבמה הגב עם ציטוט

ועידת באלי שתיפתח היום, מביאה תקווה שמישהו ישים לב לפעילי איכות הסביבה. הוועידה צפויה לקבוע את כללי המשחק אחרי אמנת קיוטו

ועידת האו"ם על שינויי האקלים שמתחילה היום (שני) בבאלי בהשתתפות קרוב לעשרת אלפים איש, היא אירוע המפתח במאבק הגורלי שמנהל המין האנושי להקטנת היקף משבר האקלים וצמצום נזקיו. בלב הוועידה יעמדו מפגשים של חמישה פורומים מקצועיים רשמיים של האו"ם, שבהם יישאו וייתנו נציגים רשמיים של המדינות. סביבם יתנהלו מאות "אירועי צד" (side events), בהשתתפות נציגי ארגוני סביבה מרחבי העולם. אירועים אלה משוחררים מפנקסנות של תן וקח בין מדינות, דינמיים יותר ויש בהם הזדמנויות רבות יותר להחלפת רעיונות וליוזמות חדשות.

לג'מבורי הענקי הזה יש מטרה ברורה. ההבנות שיסתמנו בו יהיו בסיס לסדרת מפגשי עבודה שיתקיימו עד 2009, שבהם יוגדרו בקופנהגן שבדנמרק, כללי המשחק שאחרי "פרוטוקול קיוטו" ב-2012. בין חתימת "פרוטוקול קופנהגן" ב-2009 ל-2012 יהיו לכל מדינה שלוש שנים לדאוג לתשתית החוקית, המנהלית, התקציבית, הטכנולוגית והעסקית-כלכלית שיאפשרו לה להקטין פליטות, להגדיל את כושר הקליטה שלה לגזי חממה מהאטמוספרה ולהתכונן למפגעי משבר האקלים שמאוחר מדי למנעם.

אפילו פוליטיקאים, הידועים בזיכרונם הקצר ובשכנוע הפנימי העמוק שלהם שמה שהתרחש לפני תחילת תקופת הכהונה שלהם לא באמת קרה, זוכרים שפעילי "גרינפיס", "ידידי כדור הארץ", "אוקספאם" וארגונים אזרחיים אחרים התחילו להתריע על משבר האקלים כבר לפני עשור וחצי, ונתקלו בממשלות שחצניות ומזלזלות. הלקח הזה נלמד היטב, ודווקא אירועי הצד בוועידה עשויים להיות מקור תקווה הפעם. יש סימנים שהדברים שיאמרו ארגוני הסביבה בבאלי יילקחו הפעם ברצינות ויחלחלו לפרוטוקול העתידי של קופנהגן.

המשלחת הישראלית - רק 2 נציגים
משהו מן הדינמיקה הזו קורה גם בארץ. המשלחת הישראלית לבאלי אמנם קטנה ותכלול שני נציגי המשרד להגנת הסביבה, את ח"כ אופיר פינס כנציג הכנסת, נציגות למשרד החוץ וללשכה המרכזית לסטטיסטיקה ואת נציג משרד התשתיות. מה שמעניין עם זאת, הוא שהשר להגנת הסביבה גדעון עזרא, הקפיד להזמין לדיונים לקראת באלי גם את נציגי ארגוני הסביבה שעומדים לנסוע לוועידה, שאל לדעתם והבהיר שיתחשב בהם כשיגבש את העמדות הרשמיות של ישראל.

נציגי הארגונים אמרו לשר שלקראת קופנהגן על ישראל לקחת על עצמה מחוייבות של מדינה מתועשת, ולהפחית פליטות בצורה דרמטית. נציגי המשרדים שנכחו לא רוו נחת, אך במצוות השר גם הם הקשיבו בדריכות. עמדות הפתיחה של ממשלת ישראל לבאלי טרם נכתבו. המשא ומתן בין הממשלה לחברה האזרחית לגביהן כבר נמצא בעיצומו.


קרחון נמס בגרינלנד. הוועידה בבאלי מסמלת את
המאבק הגורלי שמנהל המין האנושי להקטנת משבר
האקלים (ארכיון: רויטרס)




חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית










פורסם: שני, 03 דצמ', 2007 10:14    נושא ההודעה: קישורים מומלצים



חזרה למעלה

הצג הודעות בנושא זה מלפני:   


התחבר
שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה


קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
אתה יכול לצרף קבצים להודעותיך בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים בפורום זה





APNEA
[email protected]
קורס צלילה חופשית
ציוד צלילה חופשית

  אימון צלילה חופשית  |  ציוד צלילה חופשית  |  צלילה באילת  |  Freediving Fins  |  Monofins  |  Carbon Fins  |  Freediving Course

  דיג בצלילה חופשית  |  סנפירים  |  חליפת צלילה  |  מחשב צלילה  |  משחקי צלילה

מבקרים בדף זה: | מפת האתר | אינדקס מילים

COPYRIGHT © 2006 - APNEA

השימוש באתר זה מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש באתר