ברוכים הבאים לפורום לקידום צלילה חופשית בישראל 

לידיעתך, כאורח הנך מוגבל/ת לצפייה בלבד בפורומים השונים.
בכדי לצפות ולהשתתף בדיונים בפורומים עליך להרשם בפורום, תהליך ההרשמה אורך דקות ספורות בלבד והינו ללא תשלום.

שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה

פרסם נושא חדש   הגב לנושא

אינדקס הפורומים של APNEA -> ציוד צלילה

מחבר הודעה

דן זלגלר
מדריך AIDA בכיר
מאמן מדריכים APNEA



מנותק

הצטרף: 25 דצמ' 2006
הודעות: 1631
מיקום: אילת, ישראל.


הודעהפורסם: שישי, 06 פבר', 2009 8:59    נושא ההודעה: מצויין ! סנפירי קרבון - C4 Fuego VGR - סקירה הגב עם ציטוט

בשעה טובה, הגיעו גם אלי סנפירי ה-C4 שהזמנתי!

אני מוכרח להתוודות, תמיד חלמתי על סנפירי קרבון של C4 .C4 הייתה אחת החלוצות הראשונות שהכניסו את סיבי הפחם (קרבון), חומר קל משקל וחזק יותר מפלדה - בשימוש בתעשיה האווירית בעיקר, לשימוש בענפי הספורט, בהתחלה בתחום הרכיבה (אופניים) ואחר כך, החל משנת 94 למעשה, גם בתחום הצלילה החופשית.

היום, ב-2009, חברת C4 מציעה מוצר קרבון בעל היסטוריה ותהליך פיתוח שנמשך למעלה מ-14 שנים. משהו אומר לי שבמשך 14 השנים האחרונות, החבר'ה ב-C4 לא התעסקו בשטויות, ולראיה, הסנפירים עצמם לא נראים כמו משהו שראיתם בעבר, וגם אם כן, סביר להניח שהדמיון הינו מקרי בהחלט.



הסנפירים שהזמנתי הינם מדגם Fuego VGR, בעלי החיתוך הקלאסי של C4. סנפירי ה-Fuego, כמו שאר הסנפירים החדשים של C4, עשויים מזן חדש ועמיד במיוחד של סיבי פחם שנקרא Megaforce T700. השימוש בחומר זה, מאפשר יצירת להבי סנפיר דקיקות, קלילות ועם זאת עמידות במיוחד לכיפוף ולחבטות.

מה זה משנה במים?

ובכן, אני מוכרח להודות ששמעתי הרבה אנשים אומרים את מה שאני עומד לכתוב כאן על הסנפירים של C4, אבל תמיד הייתי סקפטי. הדבר הראשון שהרגשתי כשנכנסתי עם הסנפירים אל המים, בעודי מטלף על פני המים, שהעומס שמופעל על הרגליים שלי פשוט קטן בחצי ממה שאני מכיר ורגיל, (אני עובד עם סנפירי PowerFins בדרך כלל, שיעילים בהרבה מסנפירי פלאסטיק - כך שההבדל בין סנפיר פלאסטיק לסנפיר הקרבון יהיה משמעותי עוד יותר) ההרגשה היא כאילו יש לכם סנפיר שקצר בחצי מסנפיר צלילה חופשית - אבל הוא עדיין מזיז אתכם במים בדיוק באותה מידה. היחס בין האנרגיה שאנו נאלצים להשקיע על מנת להניע את עצמנו במים לבין התנועה שאנחנו מקבלים בחזרה פשוט קטן בחצי!



כשמסתכלים על הסנפירים הדבר הראשון אליו שמים, הינו הנעליים שלהם. לראשונה יש לנו עסק עם סנפיר בעל נעל לרגל ימין - ונעל לרגל שמאל. הנעליים מזכירות מעט נעלי באולינג במראן, והן עשויות מגומי מאד איכותי, עבה ועם זאת מאד רך ונעים. מבנה הנעל והחלוקה לרגל ימין ושמאל מאפשרים אחיזה מיטבית של הסנפיר על כף הרגל. למעשה מבנה כזה מבטל כל אפשרות של הנעת כף הרגל בתוך הסנפיר.

בנוסף, לנעלי הסנפיר ישנה סדרה של חורים מיוחדים בחלקן העליון, אליהן אנו מכניסים שרוך ומתאימים את אחיזת הנעל לכף הרגל שלנו בדיוק! לא עוד סנפירים שמתאימים בערך או כמעט. החלטתם להחליף לגרב עבה\דקה יותר? מתירים את השרוכים ומכוונים מחדש. את הכיוון עושים פעם אחת - וזהו.



אז מה כל זה אומר כשאתם במים?
הסנפיר מגיב בצורה שפשוט לא הכרתם. מכיוון שהאחיזה של הסנפיר ברגל כל כך טובה ואיתנה, כל תנועה קטנטנה של כף הרגל שלכם מתורגמת מיד לתנועה של הסנפיר. לא חשבתי שארגיש הבדל גדול בעצמי, אך לאחר טילוף קצר ומספר גיחות רדודות, הבנתי שכל הסנפירים שהיו לי בעבר הגיבו לאט מאד לתנועות שלי - יחסית לסנפיר ה-C4. בנוסף, האחיזה האיתנה מבטיחה למעשה מעבר מיטבי של אנרגיה מהרגליים שלנו אל להבי הסנפיר.



הדבר הבא שמושך את העין בסנפירים הינו מסילות הגומי שלהם. מדובר במסילות גומי בעלות עובי וגיאומטריה משתנה (VGR - Variable Geometry Rails). המסילות גבוהות בערך פי-5 מהמסילות שאנחנו רגילים לראות בצידי הסנפירים, ויש להן צורת "L" ייחודית, כלומר הן מתעקלות אל פנים הלהב.



תפקידן של המסילות הינו לתעל כמות אחידה של מים אל עבר להב הסנפיר בכל תנועה שהסנפיר מבצע במים. בצורה כזו הסנפיר דוחף יותר מים בכל תנועה, במינימום מאמץ. אני מניח שלמסילות יש חלק לא קטן בהפחתת העומס על כף הרגל שלנו (שהזכרתי קודם לכן), מכיוון שתיעול מים אל הסנפירים הינו פעולה שמתבצעת בין כה וכה כשאנו מניעים את הסנפירים במים - אך הדבר יוצר מערבולות מים קטנות מסביב ללהב איתן עלינו להתמודד, אך כאשר ישנו תיעול מדוייק של מים אל הלהב על ידי מסילות מקובעות, כמעט ואין מערבולות והתהליך ידרוש מאיתנו הרבה פחות מאמץ.

מה מרגישים במים?
אז מעבר לעומס המופחת על כף הרגל שלנו - שהינו הישג אדיר בפני עצמו, המסילות מונעות מערבולות ואיתן תופעה מעצבנת שיכולה להתרחש עם כל סנפיר אחר. כשאנו מניעים את הרגל שלנו בתוך המים, ובמיוחד כשמדובר בתנועה רחבה, לכף הרגל שלנו ישנה נטייה להסתובב מעט על צירה ולהפנות את הסנפיר מעט ימינה או שמאלה במהלך הטילוף. זה קורה בעיקר בגלל התנגדות המים הגדולה והמערבולות הנוצרות מסביב לסנפירים עקב הנעתם. עם סנפירי ה-Fuego, זה פשוט לא קורה, יתרה מכך, ניסיתי לגרום לכפות הרגליים שלי להסתובב הצידה במהלך התנועה - והסנפירים פשוט לא איפשרו זאת. התוצאה - תנועה יעילה בהרבה.



על פניו נראה ש-C4 לא רק מבטיחים, אלה גם מקיימים - סנפיר על לצלילה חופשית. זה כל מה שניתן לדלות מניסוי במים רדודים ובסגנון דינאמי, עכשיו נשאר רק לקחת את הסנפירים אל הכחול הגדול... Smile

יום שישי, 12:00 בצהריים, השמש האילתית גבוה בשמים, מזג האוויר נהדר והים קצת עובד, לא רציני - ים סוף של אילת אחרי הכל... נפגשים בראש של נלסון עם עידן, מתארגנים, מכינים מערך ודגל ויוצאים לדרך, במים הצטרף אלינו גם שחף.

טילוף של כ-170 מטרים עד לנקודת העגינה שלנו, דאגתי לטלף עם המערך והמשקולות ביד כדי שתהיה לי השוואה לגבי הסנפירים שאיתם אני עושה את העבודה בדרך כלל (סנפיר Hybreed - Powerfin). מלאכת הטילוף הייתה קלה באופן משמעותי, כשהגענו לנקודה הרגשתי שעשיתי כ-70% מהמאמץ שאני עושה בדרך כלל בתנאי ים כאלו ועם המערך בידיים.

עגנו את המערך והורדנו חבל ל-30 מטרים, החבל קיבל "בטן" קטנה, רמז לזרימת מים ערה בעומק של כ-15 מטרים. חימום קצר, בודק איזון - נייטרלי ב-10 מטרים בדיוק ומתחילים.



הדבר הראשון שרציתי לבדוק היה מספר תנועות הסנפיר שנדרשות ממני על מנת להגיע לעומק השקיעה - נתון שאני יכול להשוות אל מול הסנפירים איתם אני עובד בדרך כלל, איתם תנועת סנפיר אחת = מטר אחד של העמקה. התוצאות היו חד משמעיות בכל הניסיונות. 10 תנועות - עד לעומק של 10 מטרים, 20 תנועות מעומק של 30 מטרים עד לעומק של 10 מטרים. תנועה אחת = מטר אחד.

אז איפה הרווח מהסנפירים אתם שואלים? גם אני שאלתי את עצמי, ואז שמתי לב שאני לא נמצא ברמת המאמץ בה אני בדרך כלל נמצא בצלילות לעומק הזה. לאחר שביצעתי 5 צלילות לעומק של 30 מטרים, הבנתי שאני נמצא ברמת מאמץ שמבטאת כ-80% מרמת המאמץ אליה אני מגיע בשימוש עם הסנפירים שלי בדרך כלל, הבדל משמעותי - בהתחשב בעובדה שמדובר בסנפירים היברידיים שנחשבים למשובחים.

הדבר הבא שבדקתי היה נטיית כף הרגל להסתובב, תופעה שגורמת לבזבוז רב של אנרגיה במהלך התנועה, מכיוון שהסנפיר איננו דוחק מים בצורה מיטבית כאשר הלהב איננה מקבילה אל הגוף. (כמו בעיגול האדום בתמונה)



למרבה ההפתעה, ממש הייתי צריך להתאמץ על מנת ליצור את המצב הזה, מצב אשר נוטה להתרחש מעצמו עם רובם המוחלט של סנפירי הצלילה החופשית. הסנפיר ממשיך לצבור נקודות זכות.



הלאה, רציתי לבדוק את התנהגות הסנפיר במהלך שלב השקיעה. עם רוב הסנפירים, במידה וקצב השקיעה שלכם איטי, לסנפירים יש נטיה ליפול הצידה או קדימה ולהפר את התנוחה ההידרודינאמית של הגוף - כמו גם להסיט אותו ממסלולו. לשם כך, התרכזתי במשך מספר צלילות על תנוחת הגוף כשאני מטלף עד לעומקי שקיעה משתנים, 10 מטרים, 15 מטרים ו-20 מטרים.

20 מטרים, צברתי מומנט די רציני ומהירות השקיעה גדולה - הסנפירים נשארים מיושרים לתנוחת הגוף. 15 מטרים, השקיעה מעט איטית יותר - שוב הסנפירים נשארים מיושרים, שקיעה מ-10 מטרים שקיעה איטית מאד, כאן רובם המוחלט של הסנפירים מתחילים לעשות בעיות - אך הפלא ופלא - ה-C4 פשוט נשארים מיושרים לשאר הגוף ומאפשרים ניווט נוח של הגוף כלפי מטה. עוד נקודות לכולם!





לסיכום,
סנפירי ה-Fuego VGR של חברת C4 האיטלקית הינם סנפירים ברמה הגבוהה ביותר, שעשויים עם דגש וכוונה לכל פרט קטן במבנה הסנפיר.



החל מהחומר ממנו ארוג הסנפיר, סיבי פחם מסוג Megaforce T700 שמקנים לסנפיר עמידות לאורך שנים ואל מול חבטות ושריטות ומקלות בצורה משמעותית את העומס המופעל על כף הרגל ואת האנרגיה הדרושה מאיתנו על מנת לבצע את תנועות הטילוף עם הסנפיר - ההערכה שלי עומדת על 40% שיפור אל מול סנפירי פלאסטיק, אל נעלי הפטנט של C4 הבנויות להתאמה מושלמת ואחיזה מיטבית בכף הרגל ומקנות לסנפיר מהירות תגובה שפשוט לא נתקלתם בה בעבר, אל מסילות הגומי בעלות הגאומטריה המשתנה המקנות לסנפיר יציבות שלא הכרתם בכל תנועה ומאפשרות שמירה על תנוחת גוף הידרודינאמית בכל מצב.

כל אלו יחד מרכיבים סנפיר ייחודי, כיפי ונוח ביותר לשימוש - לצולל החופשי בכל רמה. אם אתם יכולים להרשות אותו לעצמכם - אל תחשבו פעמיים. אישית... אני לא חושב שאוכל לשים על הרגל סנפיר אחר... לא בקרוב לפחות... Rolling Eyes

לתמונות נוספות בגלריה - סנפירי C4: ניסוי כלים



_________________

בית הספר לצלילה חופשית ומרכז אימונים


נערך לאחרונה על-ידי דן זלגלר בתאריך שלישי, 10 נוב', 2015 13:17, סך-הכל נערך 5 פעמים

חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית שלח דואל בקר באתר המפרסם פרופיל פייסבוק










פורסם: שישי, 06 פבר', 2009 8:59    נושא ההודעה: קישורים מומלצים



חזרה למעלה

ohadh
עוזר מדריך AIDA


מנותק

הצטרף: 04 אוג' 2007
הודעות: 748
מיקום: רמת גן
עוזר מדריך AIDA

הודעהפורסם: שישי, 06 פבר', 2009 10:13    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

מגניב! חבל שאנחנו לא באותה מידת נעליים, הייתי לוקח סיבוב... Wink

מעניין לשמוע את הפידבק של גידי על ה-C4 שלו.

באתר של דוגית, אגב, כתבו על ה Fuego שהוא מומלץ לדיג, ועל ה-Mustang שהוא מתאים למים פתוחים.


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית שלח דואל בקר באתר המפרסם פרופיל פייסבוק MSN Messenger

irit
תומך בקהילה


מנותק

הצטרף: 13 אוג' 2007
הודעות: 229

תומך בקהילה

הודעהפורסם: שישי, 06 פבר', 2009 11:15    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

מזל שהוא לא ישן איתם בלילה ........


_________________

בית הספר לצלילה חופשית ומרכז אימונים

חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית MSN Messenger

Gidi
מדריך AIDA לצלילה חופשית


מנותק

הצטרף: 17 מאי 2007
הודעות: 832
מיקום: תל-אביב
מדריך AIDA לצלילה חופשית

הודעהפורסם: שישי, 06 פבר', 2009 11:16    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

ohadh כתב:
מגניב! חבל שאנחנו לא באותה מידת נעליים, הייתי לוקח סיבוב... Wink

מעניין לשמוע את הפידבק של גידי על ה-C4 שלו.

באתר של דוגית, אגב, כתבו על ה Fuego שהוא מומלץ לדיג, ועל ה-Mustang שהוא מתאים למים פתוחים.
היי אוהד

איפה ראית שזה מה שרשום?
(עריכה: אוקיי ראיתי איפה זה רשום, יטופל).

כי אני בניתי את הפירסום ורק רשמנו שהמוסטנג עדיפים למים פתוחים, ללא התייחסות לדיג.

הכוונה היתה פשוטה למדי.

למוסטנג יש את הלשונית בקצה הלהב והקרבון, עמיד שיהיה,
עדיין ככה בולט החוצה, יהיה פגיע למגע עם הקרקעית, היתפסות בסלעים וכדומה.

ל-FUEGO, צורה רגילה בקצה הלהב, ולכן הסיכוי שייתפס כמו המוסטנג נמוך.

לגבי הפידבק שלי,
סופ"ש הבא נגיע לאילת נעשה הרצה Smile


_________________
...The Only Constant is Change...

חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית פרופיל פייסבוק

ohadh
עוזר מדריך AIDA


מנותק

הצטרף: 04 אוג' 2007
הודעות: 748
מיקום: רמת גן
עוזר מדריך AIDA

הודעהפורסם: שישי, 06 פבר', 2009 12:47    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

Gidi כתב:
היי אוהד

איפה ראית שזה מה שרשום?
(עריכה: אוקיי ראיתי איפה זה רשום, יטופל).

כי אני בניתי את הפירסום ורק רשמנו שהמוסטנג עדיפים למים פתוחים, ללא התייחסות לדיג.

הכוונה היתה פשוטה למדי.

למוסטנג יש את הלשונית בקצה הלהב והקרבון, עמיד שיהיה,
עדיין ככה בולט החוצה, יהיה פגיע למגע עם הקרקעית, היתפסות בסלעים וכדומה.

ל-FUEGO, צורה רגילה בקצה הלהב, ולכן הסיכוי שייתפס כמו המוסטנג נמוך.

לגבי הפידבק שלי,
סופ"ש הבא נגיע לאילת נעשה הרצה Smile


מעולה, נשמח לקבל את רשמיך...

כמו שכתבתי בשרשור של הסופ"ש, עקב אילוצים אני אגיע רק בעוד שבועיים, ויאן ובועז כרגע מצטרפים.


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית שלח דואל בקר באתר המפרסם פרופיל פייסבוק MSN Messenger

erik
חבר בקהילה


מנותק

הצטרף: 23 דצמ' 2008
הודעות: 3

חבר בקהילה

הודעהפורסם: שישי, 06 פבר', 2009 18:08    נושא ההודעה: ללא סימלון ניסוי השוואתי הגב עם ציטוט

שלום
תתחדש על הסנפירים.
יפים.
נראה מעניין הפטנט שמאפשר התאמה לגרביים בעובי שונה.

מאוד מאוד מעניין אותי לערוך השוואה בין סנפירי פלסטיק לקרבון . ניסוי שיתן תוצאות כמותיות ולא רק תוצאות ברמה תחושתית כמו רך ,קצר יותר, נוח וכו, שללא ספק יש להן את החשיבות שלהן.

הייתי שמח לראות תוצאות של השוואת מרחק שחיה בעצירת נשימה אחת .
שחיה למרחק מקסימלי בעומק רדוד עי אותו צוללן לסרוגין עם פלסטיק ועם קרבון, עם מספר חזרות בכל סנפיר ועם זמן התאוששות דומה.

חבל שאין לי את האמצעי(קרבון)לערוך ניסון כזה
אריק


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית

עדן
עוזר מדריך AIDA


מנותק

הצטרף: 09 ספט' 2008
הודעות: 43

עוזר מדריך AIDA

הודעהפורסם: שישי, 06 פבר', 2009 19:51    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

יום ראשון נראה אותם בלייב...
תתחדש דן
שבת שלום...


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית

דן זלגלר
מדריך AIDA בכיר
מאמן מדריכים APNEA



מנותק

הצטרף: 25 דצמ' 2006
הודעות: 1631
מיקום: אילת, ישראל.

הודעהפורסם: שישי, 06 פבר', 2009 20:20    נושא ההודעה: ללא סימלון Re: ניסוי השוואתי הגב עם ציטוט

erik כתב:
מאוד מאוד מעניין אותי לערוך השוואה בין סנפירי פלסטיק לקרבון . ניסוי שיתן תוצאות כמותיות ולא רק תוצאות ברמה תחושתית כמו רך ,קצר יותר, נוח וכו, שללא ספק יש להן את החשיבות שלהן.

הייתי שמח לראות תוצאות של השוואת מרחק שחיה בעצירת נשימה אחת .
שחיה למרחק מקסימלי בעומק רדוד עי אותו צוללן לסרוגין עם פלסטיק ועם קרבון, עם מספר חזרות בכל סנפיר ועם זמן התאוששות דומה.

חבל שאין לי את האמצעי(קרבון)לערוך ניסון כזה
אריק


הוספתי אל הסקירה (בהודעה הראשונה) עוד נתונים לאחר ניסוי כלים במים. אני חושב שהם יעניינו אותך Wink


_________________

בית הספר לצלילה חופשית ומרכז אימונים

חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית שלח דואל בקר באתר המפרסם פרופיל פייסבוק

Gidi
מדריך AIDA לצלילה חופשית


מנותק

הצטרף: 17 מאי 2007
הודעות: 832
מיקום: תל-אביב
מדריך AIDA לצלילה חופשית

הודעהפורסם: שישי, 06 פבר', 2009 23:42    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

וואי, וואי...
הדלקת אותי...


מזל שיש לי גם זוג Very Happy


_________________
...The Only Constant is Change...

חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית פרופיל פייסבוק

אודין
חבר בקהילה


מנותק

הצטרף: 12 יול' 2007
הודעות: 6

חבר בקהילה

הודעהפורסם: ראשון, 08 פבר', 2009 3:44    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

אחלה סקירה דן!!!
תתחדשו שניכם.
מחכה להשוואה בין השניים.


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית

הצג הודעות בנושא זה מלפני:   

פרסם נושא חדש  הגב לנושא
אינדקס הפורומים של APNEA -> ציוד צלילה עמוד 1 מתוך 2 

עבור לעמוד 1, 2  הבא 


התחבר
שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה


קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להוריד קבצים בפורום זה





APNEA
[email protected]
קורס צלילה חופשית
ציוד צלילה חופשית

  אימון צלילה חופשית  |  ציוד צלילה חופשית  |  צלילה באילת  |  Freediving Fins  |  Monofins  |  Carbon Fins  |  Freediving Course

  דיג בצלילה חופשית  |  סנפירים  |  חליפת צלילה  |  מחשב צלילה  |  משחקי צלילה

מבקרים בדף זה: | מפת האתר | אינדקס מילים

COPYRIGHT © 2006 - APNEA

השימוש באתר זה מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש באתר