ברוכים הבאים לפורום לקידום צלילה חופשית בישראל 

לידיעתך, כאורח הנך מוגבל/ת לצפייה בלבד בפורומים השונים.
בכדי לצפות ולהשתתף בדיונים בפורומים עליך להרשם בפורום, תהליך ההרשמה אורך דקות ספורות בלבד והינו ללא תשלום.

שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה

פרסם נושא חדש   הגב לנושא

אינדקס הפורומים של APNEA -> חדשות צלילה חופשית

מחבר הודעה

שפונגל
תומך בקהילה


מנותק

הצטרף: 04 מרץ 2007
הודעות: 251

תומך בקהילה

הודעהפורסם: שלישי, 14 אפר', 2009 1:02    נושא ההודעה: חדשות האוקיאנוס הצפוני יהיה נטול קרחונים בתוך עשור. הגב עם ציטוט

מדענים מזהירים: האוקיאנוס הצפוני עלול להפוך לנטול קרח בפחות מעשור, לאחר שראו כי שכבת הקרח נמסה לעבר שפל חדש.

נתונים מסוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) רשמו עליה בקרחוני האוקיאנוס הצפוני בחורף של השנה. כ9.42 מיליון קילומטרים רבועים שהם כ453,835 קילומטרים רבועים מעל לשפל של שנת 2006.

עם זאת, דירוג שנה זו הינו עדיין רק חמישי מהדירוג השפל ביותר שנרשם עד כה, והינו כ447,398 קילומטרים רבועים פחות מהממוצע שהוערך בין השנים 1979 ל2000.

הקרח דק מתמיד, רק עשרה אחוזים מהקרח הוא בן שנתיים או יותר, בהשוואה לממוצע העבה יותר של כשלושים אחוזים בין השנים 1981-2000. משמעות הדבר, נפח הקרח נמוך מתמיד.



וואלט מאייר (Walt Meier) מדען חוקר במרכז הקרח והשלג הלאומי באוניברסיטת קולורדו, שם נערך המחקר, אמר שההתחממות הגלובלית היא זו שגרמה לקרח ליסוג בצורה דרמטית בשני העשורים האחרונים. ששת שפלי שכבות הקרח האחרונים שנרשמו היו בששת השנים האחרונות.

הוא אמר, פחות סביר להניח ששכבות קרח דקות ישרדו את הקיץ, וחזה שהאוקיאנוס הצפוני יהיה נטול קרח מתישהו בין השנים 2020 ו2040, למרות זאת אמר, לא מן הנמנע שזה יקרה כבר ב2013.

"רב האנשים היו מסכימים שהשאלה הנשאלת היא לא האם נאבד את קרחי הקיץ אלא מתי," הוא אמר, "הטמפרטורות עדיין מתחממות בגלל ריכוז גבוה של פחמן דו-חמצני באטמוספירה ואפקט החממה. גם אם נעצור את כל אלו, הטמפרטורות ימשיכו לעלות, אנו נראה 'משוב חיובי', האוקיאנוס ימשיך לספוג עוד אנרגיה ולכן יגדל אפקט ההמסה."

מחקרים אחרים על הקוטב הצפוני, המשתמשים במודלים ממוחשבים, חזו שהאיזור יהיה נטול קרח עד שנת 2037.

נחשש כי הקוטב הדרומי נמס גם הוא כתוצאה משינויי האקלים. צילומי לווין גילו בסוף השבוע האחרון שגשר קרח שקישר את הקוטב הדרומי עם קרחון עצום, כחצי מגודלה של סקוטלנט, התנפץ לאחרונה.

רישומים מהקטבים החלו רק בשנת 1979, כשנהיה אפשרי לאסוף מידע מהחלל, עם זאת על פי נתונים אלו, מדענים בטוחים שרמת הקרח הנוכחית היא הנמוכה ביותר במאה האחרונה לפחות.

"יכול להיות לפני כמה מאות אלפי שנים היתה הפעם האחרונה שהיינו נטולי קרח, זה בהחלט היה בין שבע לשמונה מאות שנים מאז שהיינו קרובים לתנאים בהם אנו מצויים היום," הוסיף ד"ר מאייר.

הוא אמר שהנמסות הקרחונים מתרחשת הרבה יותר מהר משציפו לה בעבר בשל שינויי האקלים הנגרמים על ידי האדם.

"דברים קורים הרבה יותר מהר ממה שמודלי האקלים חזו אז אני חושב ששינוי מגיע לקוטב הצפוני, במיוחד לים הצפוני, הרבה יותר מהר ממה שציפו לו אנשים."

הנמסות הקרחונים, לא רק תשפיע על חיות כמו דובי הקוטב או בני אדם הסומכים על הקרחונים, אלא גם תשפיע על מזג האוויר ברחבי העולם, תשפיע על האטמוספירה, על טמפרטורת האוויר וטמפרטורת המים. הנמסות הקרחונים עלולה לגרום גם לתופעה הידועה כ"משוב חיובי" ("Positive Feedback") הנוצרת כשהקרח הלבן שמחזיר את קרני השמש, יתחלף באוקיאנוס שחור שיספוג עוד אנרגיה וכך יגרום להמסת קרחונים נוספת ולהתרחבות שטח המים.

השינוי ישפיע גם על היפתחות נתיבי הובלה חדשים באמצעות ספינות ועל דלית מינרלים, שעלול להצית בסופו של דבר מתח בין מדינות שונות על משאבים אלו.

ד"ר מאייר אמר שהאיזור הצפוני רגיש במיוחד לשינויי אקלים ושהוא מקווה, שאנשים מודעים לכך, זו אזהרה למה שעלול להתרחש בסופו של דבר בעולם כולו.


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית










פורסם: שלישי, 14 אפר', 2009 1:02    נושא ההודעה: קישורים מומלצים



חזרה למעלה

הצג הודעות בנושא זה מלפני:   


התחבר
שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה


קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
אתה יכול לצרף קבצים להודעותיך בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים בפורום זה





APNEA
[email protected]
קורס צלילה חופשית
ציוד צלילה חופשית

  אימון צלילה חופשית  |  ציוד צלילה חופשית  |  צלילה באילת  |  Freediving Fins  |  Monofins  |  Carbon Fins  |  Freediving Course

  דיג בצלילה חופשית  |  סנפירים  |  חליפת צלילה  |  מחשב צלילה  |  משחקי צלילה

מבקרים בדף זה: | מפת האתר | אינדקס מילים

COPYRIGHT © 2006 - APNEA

השימוש באתר זה מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש באתר