ברוכים הבאים לפורום לקידום צלילה חופשית בישראל 

לידיעתך, כאורח הנך מוגבל/ת לצפייה בלבד בפורומים השונים.
בכדי לצפות ולהשתתף בדיונים בפורומים עליך להרשם בפורום, תהליך ההרשמה אורך דקות ספורות בלבד והינו ללא תשלום.

שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה

פרסם נושא חדש   הגב לנושא

אינדקס הפורומים של APNEA -> חדשות צלילה חופשית

מחבר הודעה

שפונגל
תומך בקהילה


מנותק

הצטרף: 04 מרץ 2007
הודעות: 251

תומך בקהילה

הודעהפורסם: שלישי, 05 מאי, 2009 3:31    נושא ההודעה: חדשות המלאכיות של אפנאה: הפנים החדשות בצלילה חופשית הגב עם ציטוט

לא צ'ארלי בכותרת, אלא צלילה חופשית במקום, שממנה שואבות פרנסין קרייס (Francine Kreiss - צרפת), ג'נה סטריין (Jana Strain - קנדה) ומקרנה בניטז (Maccarena Benitez - צ'ילה) את תשוקתן והנאתן המביאות אותן אל הזירה התחרותית

ישנן הרבה מתחרות חדשות בכל שנה בAIDA, אך רציתי לצמצם את הסיקור שלי לשלוש נשים, שאני מאמין, שיהיו המייצגות ביותר מכולן לדור החדש. ראיינתי את שלושתן ושאלתי אותן כיצד הגיעו לספורט ומהן השאיפות שלהן בענף המהיר והמשתנה הזה שקוראים לו צלילה חופשית תחרותית.

מאמר מאת: ניקולס דנן, תרגום: שפונגל


שלוש מלאכיות

פרנסין.

הראיון הראשון התחיל עם פרנסין קרייס (Francine Kreiss), האתלטית החדשה של נבחרת הצלילה החופשית הצרפתית. לראשונה שמעתי עליה לפני אליפות העולם אשתקד במצרים כשחברי הטוב גרגורי פיאזולה, מאמנה הצרפתי, אמר לי שאתלטית חדשה נכנסה לתמונה ביחד עם ג'ולי גאוטיה וסולן לאונאיי (הנבחרת לקחה מקום שישי באליפות העולם של 2008).

מעולם לא פגשתי או דיברתי עם פרנסין קודם לכן, צלצלתי אליה נרגש למדי, כשקול במבטא דרום-מערבי-צרפתי ענה לטלפון, מייד הרגשתי את העליזות החברותית שמאפיינת את האנשים מהאיזור הזה של צרפת.

"Salut Nico!" היא אמרה כאילו ואנו מכירים אחד את השניה שנים ארוכות. בעוד ששנינו נלהבים מהכחול בכלליות ומצלילה חופשית בפרט, שוחחנו במשך שעה שהרגישה כמו 20 דקות.

נולדה קרוב לעיר הגלישה הוסגור (Hossegor). פרנסין, ילדת מים, תמיד היתה ליד האוקיאנוס. "בגיל 10 נהגתי לקחת את השנורקל והסנפירים שלי, ולהתגנב בשקט מהבית בשעה חמש לפנות בוקר כדי לצפות בדגים!".

גולשת בה היא נתקלה, השתמשה בצלילה חופשית על מנת לתפוס גלים גדולים יותר. היא התחברה לעצירת הנשימה מיד. "Je me suis laissee prendre au jeu" (נתפסתי במשחק).

מסיבות אישיות, היא עזבה מהחוף המערבי לדרום צרפת, קרוב למרסליס (Marseilles) רודפת אחר ההרפתקאה עוצרת הנשימה בים התיכון, בעודה מגיעה ל15 מטרים היא הבינה שהגיע הזמן ללמוד את החוקים אם היא רוצה להעמיק יותר מזה. היא ניסתה להתחבר עם מועדון אפנאה באזור, אבל לוח הזמנים העמוס שלה לא איפשר זאת. לבסוף, רצה הגורל ושם את סטפאן מיספוד (Stephane Misfud) במשרדה (פרנסין היא מעצבת גרפית), בעודו מבקש ממנה לתכנן פוסטר לתחרות הקרבה ובאה. תחילה היא שאלה אותו שאלות בנושאי בטיחות ומהר מאוד היא הוזמנה להתאמן ולהתחרות עם הנבחרת של מיספוד.

תחילה, "לא רציתי להתחרות" פרנסין מתוודאת שהיא אינה אדם תחרותי. סטפאן הסביר לה שלא מדובר בתחרות נגד אחרים - אלא בתחרות עם עצמה למצוא את הפוטנציאל החבוי בה, והכי חשוב - מצע עשיר לפגוש בצוללנים חופשיים נוספים ולהנות. "מאחר והיו לנו רגעים מצחיקים, החלטתי להישאר".

ואז הגיעה להתאמן עם לה-גס "La gueuse" (המזחלת) בפורט קרוס והצלילה הראשונה ל30 מטרים במשקולות קבועות. "רציתי לראות כמה עמוק אוכל להגיע ולהסתכל למעלה, אני אוהבת את התחושה של עמוד מים מעל ראשי, אני מוצאת את זה מעורר". פרנסין הודתה שהצלילה ל30 מטרים היתה קלה ושלא חוותה כל לחץ, אולם היה זה בספטמבר 2006, כאשר התאמנה עם חברה מרקו סירקוסטה (Marco Circosta) וחברו הטוב ביותר, אומברטו פליצרי בספרד, מאז אמרה "לחץ הופיע בעולם צלילה החופשית שלי".

היא התחברה מידי פעם לדיג בצלילה חופשית, ב2007 היא חברה שוב למרקו ולאומברטו על מנת להתאמן ולצוד במיימי שארם אל'שייח, מצריים.

דבר שאתם חייבים לדעת על פרנסין קרייס זה שהיא שונאת מספרים, בכל פעם שניסיתי לגשש אודות עומקים וזמנים, היא סרבה לענות ושינתה נושא בהומור. כשנשאלה מהו הסגנון האהוב עליה השיבה "אני לא חובבת גדולה של דינמי, עבורי צלילה חופשית מסמלת חופש ומרחבים עצומים, אז ללכת קדימה ואחורה בסביבה של 4 קירות אינה כיף גדול! סטאטי לעומת זאת, מרגיע, אני אוהבת את זה כי זה להשתעשע עם שעון העצר ועם זמן בכלליות, כל זה בזמן שאני לוקחת תנומה נעימה! הסגנון האהוב עלי אם כך הוא משקולות קבועות!"

סיכמתי את הראיון עם פרנסין כששאלתי אם היא תשקול בעתיד למתוח את גבולותיה כאתלטית או בכלל בעולם הצלילה החופשית. "כפי שאמרתי לך מקודם, אני אוהבת להשתעשע עם זה, אבל אני לא טיפוס שבאופן מתמיד מותחת את הגבולות ורודפת אחרי מספרים וביצועים, צלילה חופשית היא כיף ומספקת לי תחושת חופש אינטנסיבית. אני יכולה לראות את עצמי חולקת את החוויה הזו ואולי אפילו מלמדת, למה לא? לחלוק את ההנאה זה בעצם כל הסיפור. בקשר לכאן ועכשיו - הדבר האהוב עלי ביותר הוא עדיין להתעורר בבוקר מוקדם, להתגנב החוצה מהבית וללכת לדוג בצלילה חופשית או סתם לצלול חופשי כדי להתרשם מהעולם התת-ימי. (היא עוצרת מהורהרת) זה נותן לי דחיפה עצומה להמשך היום."

פרנסין היא אתלטית גדולה אבל יותר מכך היא ישות שמונעת מתשוקה. היא חיה בעבור הרגעים הללו בכחול, שלמעטים מאיתנו היתה הזדמנות לחוות, הרגעים המאופיינים בחופש מוחלט.







ג'נה.

הסיפור של ג'נה הוא עוד פרק בספר הצומח שנקרא "איך התחברתי עם צלילה חופשית." נולדה בדמונטון, אלברטה קנדה, ג'נה היתה די רחוקה מהאוקיאנוס הקר, אך מוקסמת על ידי עולם המים. "ובכן, תחילה חשבתי, אני רוצה להיות מאמנת דולפינים, חלק מהמבחנים היו לשחות כמאה ועשרים רגל מתחת למים בנשימה אחת. בזמנו, חשבתי שזה מטורף ובלתי אפשרי!" שנינו צחקנו, מאחר וכיום מחזיקה ג'נה בשיא הדינמי הצפון-אמריקאי לנשים עם 171 מטרים.

חבר שלה אמר לג'נה על קורסי צלילה חופשית עם קירק ומאנדי קראק (Kirk and Mandy Krack) בPFI- . עכשיו, על מנת להכניס את המידע הזה לפרספקטיבה, ג'נה לקחה את הקורס הראשון שלה עםPFI בתחילת 2008, כמה חודשים לאחר מכן, באוקטובר, היא כבר שברה שיאים, מיותר לומר - היא כישרון טבעי.

"לאחר הקורס, קירק ומנדי הזמינו אותי להתחרות בוואנקובר, הצלחתי מאוד והתקבלתי לנבחרת הלאומית", היא אמרה בטבעיות. ג'נה סיימה את קורס ה-PFI במאי, ובין הזמן הזה לבין האליפות במצרים, היא התאמנה בבריכת 25 מטרים "ארבע פעמים לכל היותר" היא עשתה 153 מטרים בדינמי. "כשחזרתי ממצרים, הבנתי שאני די טובה בדינמי והחלטתי לדחוף הלאה על ידי אימון ארוך למשך חודש. לבסוף שברתי את השיא האישי שלי עם 171 מטרים."

ג'נה תמיד נמשכה לכחול הגדול, היא התאמנה בשחיה עד שהיא היתה בת 12 ואז הפכה לרקדנית מקצועית. "בעבורי, צלילה חופשית מאוד דומה לריקוד, המיוחד הסגנון הדינאמי מאחר ותמיד זזים." בעוד שהיא מספרת על אהבתה לסיגנון הדינאמי, היא גם מודה בסלידה המוחלטת שיש לה כלפי עצירת נשימה סטאטית ובחווית "בעיות לחצים" עם משקולות קבועות.

כשהיא הזכירה זאת, ביודעין שג'נה נכנסה לזירה התחרותית בצלילה חופשית רק לפני שנה, מילותיו של אהרון סולומון (Aharon Solomon) הדהדו בראשי: "לוקח זמן לגוף להתאקלם, אז תנו זמן לשינויים פיזיולוגים!"

בעוד שמילותיו מהדהדים בראשי, אני ממשיך בקו השאלות ששאלתי את פרנסין, בעודי מרגיש את הניגוד שמגלה את עצמו. שאלה אחר שאלה שמפיקות קשת רחבה של פרופיל אופי. שאלתי אותה, מהי המטרה שלה בצלילה חופשית ולמה היא מצפה מהזירה התחרותית. היא עצרה לחצי שניה ואמרה "ובכן, אני באה מרקע תחרותי, כנערה נהגתי להתחרות 8 פעמים בשנה בריקוד. אני מרוכזת, המטרה היא לדחוף את עצמי ולראות לאן אני יכולה ללכת עם זה." היא ממשיכה בנימה קלילה יותר ומסבירה, שמאז מצריים, היא לא מסוגלת יותר לקפוץ לתוך הים המערבי של קליפורניה, היכן שהיא גרה "התפנקתי". למזלה היא התחברה עם וויליאם טרוברידג' שהזמין אותה להתאמן ב- Dean's blue hole הצלול. (היכן שנערכה תחרות הVertical Blue האחרונה)

למרות שג'נה מספרת לי שהיא לא רוצה לשים ציפיות רבות על עצמה, ושהיא מתקדמת צעד אחר צעד, אני מאמין שצעדיה הם גדולים. אני לא מכיר אותה היטב אך דבר אחד בהחלט בלט בראיון הזה וזה שהיא אדם מונע. היא הוכיחה בשנה הראשונה שלה בצלילה חופשית בזירה התחרותית, שהיא מועמדת להיות אחת משחקניות המפתח בזירה זו לשנים שיבואו.







מקרנה.

הנערה השלישית היא ידידה. פגשתי את מקרנה בניטז לפני כשלוש שנים באימון על חוף באג'ה קליפורניה, עם אהרון ואמ.טי סולומון. ילידת צ'ילה "מקה" (Macca) מבלה את רב זמנה במקסיקו, בימים אלו היא גרה ב"מוריאלה" - יאכטה יפהפיה שהיא והחבר שלה שוכרים יחדיו. היא מבלה את רב זמנה במים באי מוייארס (Isla Mujeres) וחצי האי יוקאטאן (Yuccatan) ועד לים קורטז (Sea of Cortez) מקרנה חיה - חיים נוזליים, כפי שאני מכנה זאת.

כשנשאלה כיצד הפכה לצוללנית חופשיה היא ענתה: "זה היה לפני כארבע שנים, הייתי באוניברסיטה ולמדתי ביולוגיה ימית במקסיקו, יום אחד היה כנס על צלילה חופשית ואני הייתי באוניברסיטה." הכנס הועבר על ידי אהרון ואמ.טי. "הזיתי, זה בדיוק מה שהייתי צריכה בחיי" מיד לאחר מכן היא נרשמה לקורס עם כמה מחברותיה וחבריה. במהלך הקורס אמ.טי נתנה לה לנסות את המונופין שלה. "בפעם הראשונה, הרגשתי זרימה בגוף שלי!" היא הזמינה מונופין מיד אחרי הקורס "ומעולם לא השארתי אותו מאחור מאז". היא המשיכה להתאמן עם סולומון והוזמנה לתחרות הראשונה שלה בלוס קאבוס (Los Cabos) בשנת 2005 "הצלחתי והייתי סופר-רגועה, אהבתי את זה והתחברתי מיד".

בשנת 2008, היא הוזמנה לתחרות AIDA בבאסאלאר (Bacalar) ה-"Cenotes" הם מקום קסום לצלול בו, כמעט ניתן לחוש את הרקע ההיסטורי שמאחורי המים הללו כשצוללים, זה באמת מדהים!" עם דקה וחמישים שניות, לעומק של 40 מטרים, היא הפכה לצ'יליאנית העמוקה ביותר במשקולות קבועות עם סנפירים. הייתי בבאסאלאר לסיקור התחרות, אני זוכר את הבעת הפנים של השופט כאשר היא הגיחה מתחת למים עם דקה וחמישים שניות ו 40 מטרים. מקרנה עצמה היתה כולה מחוייכת "הייתי כה רגועה היא אמרה, נהנתי מהצלילה כל כך, שלקחתי את הזמן!".

מקרנה היא בהחלט אתלטית מבטיחה, היא תביא טאץ' צ'יליאני לעולם התחרותי של AIDA בחור הכחול.


אני חייב להודות שפיתחתי חיבה גדולה לשלושת הנשים האלו, הן בחורות מוכשרות, מונעות ומגשימות. בעוד שבאות מרקע שונה לגמרי ובעלות גישה שונה לחלוטין לספורט, הקצה המשותף לשלושתן באישיותן הוא התשוקה לצלילה חופשית ולעולם התת ימי. שימו עין על כל אחת משלושת האתלטיות הללו, מאוד סביר להניח שהן יהיו אלו שימתחו את הגבולות בזירה הנשית של צלילה חופשית.


"Down below, behold the silence and discover a new dimension in time. Instants that can be consumed in every fraction to be lived to the full, with amazing intensity."
-Rossana Majorca


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית










פורסם: שלישי, 05 מאי, 2009 3:31    נושא ההודעה: קישורים מומלצים



חזרה למעלה

drorari
חבר בקהילה


מנותק

הצטרף: 16 אוג' 2008
הודעות: 25

חבר בקהילה

הודעהפורסם: שלישי, 05 מאי, 2009 18:02    נושא ההודעה: ללא סימלון המלאכיות של אפנאה: הפנים החדשות בצלילה חופשית הגב עם ציטוט

תאמת נכון אף אחד לא קרא את מה שכתוב !
לא כי זה לא מעניין אלה פשוט אי אפשר להתרכז שהתמונות האלה הורגות אותי.


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית שלח דואל

ohadh
עוזר מדריך AIDA


מנותק

הצטרף: 04 אוג' 2007
הודעות: 748
מיקום: רמת גן
עוזר מדריך AIDA

הודעהפורסם: רביעי, 06 מאי, 2009 8:35    נושא ההודעה: ללא סימלון Re: המלאכיות של אפנאה: הפנים החדשות בצלילה חופשית הגב עם ציטוט

drorari כתב:
תאמת נכון אף אחד לא קרא את מה שכתוב !
לא כי זה לא מעניין אלה פשוט אי אפשר להתרכז שהתמונות האלה הורגות אותי.


אולי במקום להיהרג מכמה תמונות, תבוא לצלול איתנו קצת? המים הקרים יעשו לך טוב Very Happy


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית שלח דואל בקר באתר המפרסם פרופיל פייסבוק MSN Messenger

irit
תומך בקהילה


מנותק

הצטרף: 13 אוג' 2007
הודעות: 229

תומך בקהילה

הודעהפורסם: רביעי, 06 מאי, 2009 12:54    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

אתם כאן בסופ"ש?


_________________

בית הספר לצלילה חופשית ומרכז אימונים

חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית MSN Messenger

ohadh
עוזר מדריך AIDA


מנותק

הצטרף: 04 אוג' 2007
הודעות: 748
מיקום: רמת גן
עוזר מדריך AIDA

הודעהפורסם: רביעי, 06 מאי, 2009 14:03    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

irit כתב:
אתם כאן בסופ"ש?


הלווווו...... http://hebforum.apnea.co.il/viewtopic.php?t=1624
Wink


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית שלח דואל בקר באתר המפרסם פרופיל פייסבוק MSN Messenger

drorari
חבר בקהילה


מנותק

הצטרף: 16 אוג' 2008
הודעות: 25

חבר בקהילה

הודעהפורסם: רביעי, 06 מאי, 2009 19:31    נושא ההודעה: ללא סימלון Re: המלאכיות של אפנאה: הפנים החדשות בצלילה חופשית הגב עם ציטוט

ohadh כתב:
אולי במקום להיהרג מכמה תמונות, תבוא לצלול איתנו קצת? המים הקרים יעשו לך טוב Very Happy
יש מצב אולי בסופש הקרוב אצור אתך קשר אם חיובי ביי מדרור


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית שלח דואל

Alina
חבר בקהילה


מנותק

הצטרף: 03 ינו' 2009
הודעות: 292
מיקום: אילת
חבר בקהילה

הודעהפורסם: שבת, 16 מאי, 2009 6:25    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

מה קורה עם השיאים בארץ אצל הנשים?
מי הנשמות הצוללות? Neutral


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית פרופיל פייסבוק

Alina
חבר בקהילה


מנותק

הצטרף: 03 ינו' 2009
הודעות: 292
מיקום: אילת
חבר בקהילה

הודעהפורסם: שבת, 30 מאי, 2009 23:16    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

מה עם הוותיקות יותר?
לא שוות כתבה?


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית פרופיל פייסבוק

הצג הודעות בנושא זה מלפני:   


התחבר
שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה


קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
אתה יכול לצרף קבצים להודעותיך בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים בפורום זה





APNEA
[email protected]
קורס צלילה חופשית
ציוד צלילה חופשית

  אימון צלילה חופשית  |  ציוד צלילה חופשית  |  צלילה באילת  |  Freediving Fins  |  Monofins  |  Carbon Fins  |  Freediving Course

  דיג בצלילה חופשית  |  סנפירים  |  חליפת צלילה  |  מחשב צלילה  |  משחקי צלילה

מבקרים בדף זה: | מפת האתר | אינדקס מילים

COPYRIGHT © 2006 - APNEA

השימוש באתר זה מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש באתר