ברוכים הבאים לפורום לקידום צלילה חופשית בישראל 

לידיעתך, כאורח הנך מוגבל/ת לצפייה בלבד בפורומים השונים.
בכדי לצפות ולהשתתף בדיונים בפורומים עליך להרשם בפורום, תהליך ההרשמה אורך דקות ספורות בלבד והינו ללא תשלום.

שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה

פרסם נושא חדש   הגב לנושא

אינדקס הפורומים של APNEA -> צלילה וקהילה

מחבר הודעה

irit
תומך בקהילה


מנותק

הצטרף: 13 אוג' 2007
הודעות: 229

תומך בקהילה

הודעהפורסם: ראשון, 20 יול', 2008 11:26    נושא ההודעה: חשוב טיפים: רכישת ציוד צלילה הגב עם ציטוט

לציוד הצלילה יש חשיבות רבה והוא משפיע באופן ישיר על חווית הצלילה ועל בטיחות הצולל . לפניכם מספר עצות אשר יעזרו לכם לבחור ולהתאים את הציוד האידאלי בשבילכם מחליפת הצלילה ועד למחשב צלילה. כדאי לתת עדיפות ראשונה לפריטי הציוד האישיים שצריכים להיות מותאמים לגוף בצורה משולמת, כמו מסכה וחליפה. עם הפריטים ה"כבדים" יותר, כגון וסת ומאזן, אפשר לחכות קצת . עזרים נוספים למטרות שונות: פנס צלילה , כובע, וסט, מארז למצלמה. חליפה, מסכה, סנפירים(כדאי גם נעליים), מאזן, וסת, משקולות.



מסיבות של התאמה ונוחות אישית, (גם מטעמי היגיינה), מומלץ לרכוש בתחילה: מסכה שמותאמת למבנה הפנים, חליפה לפי מידותך האישיות וכמובן נעלי צלילה על מנת שיהיה לך נוח להיכנס למים (יחסוך הרבה כאב ברגלים), סנפירים, וסת, מאזן ומחשב, הנותן נתונים רבים וחשובים במהלך הצלילה, דבר שהופך את הצלילה לבטוחה יותר.
אל תקנה משהו לפני שמדדת וראית כי הוא מתאים לך. גם אם אתה בטוח שזאת המידה שלך, וגם אם בחוץ חם ולח ולא בא לך לעלות על חליפת צלילה- תמדוד ותוודא שהיא יושבת ומתאימה לך כמו כפפה ליד. גם את סנפירי רצועה חובה למדוד עם נעליי צלילה ואפילו את המאזן יש למדוד על הגוף.

אל תשפוט ציוד מעל המים!! ציוד הצלילה נועד לשמש אותך מתחת למים. לעיתים אנחנו שופטים אי נוחות כזו או אחרת מעל המים ומגלים אח"כ כי הציוד נוח ונהדר מתחת למים. אם באפשרותך, רד עם הציוד למים ואז תשפוט אם הוא טוב לך או לא.

התאם את הציוד לצרכים שלך- אם אתה צולל פעמיים בשנה ואין לך כסף מיותר, אין טעם להוציא 3000 ₪ על מאזן מרופד כאשר ניתן למצוא מאזן טוב ואמין בחצי המחיר.

ציוד הצלילה הבסיסי :

מסיכה : כשבאים לבחור מסכת צלילה, מומלץ לנסות אותה לפני הקנייה . מדוד את המסכה, ודא כי לא השתרבבו שערות לתוכה ושאף אוויר דרך האף, עצור את נשימתך, ובדוק האם המסכה לא מחליקה ונשארת במקומה . בדוק אם דולף אוויר מבחוץ לתוך המסכה . אם כן, ואם המסכה נופלת או זזה ממקומה, זה בד"כ סימן לכך שצורתה אינה תואמת למבנה הפנים שלך . מומלץ לנסות מספר רב של מסכות מצורות ודגמים שונים, כדי להגיע להתאמה מקסימלית למבנה הפנים . ברוב המסכות החדשות, יש שכבת מגן על החלון שלהם . דבר זה יכול לגרום לבעיית ערפל תו"כ הצלילה, אם שכבה זו אינה מוסרת . לפני צלילה עם מסכה חדשה, נקה את החלון עם נוזל ניקוי מומלץ . ניקוי המסכה לפני הצלילה הוא חשוב מאוד, כדי שלא תהייה עסוק מרבית הזמן בתרגיל ""שטיפת וניקוי המסכה", במטרה לנקות את האדים שהצטברו, ושתוכל לראות יותר מסתם דברים מעורפלים בזמן הצלילה .

חליפות צלילה : ישנן סוגים שונים של חליפות, כאשר ההבדל העיקרי הוא בעובי שלהן. תמיד טוב שיש שתי חליפות בארון - לחורף של 5 מ"מ ולקיץ של 2 מ"מ, אך מי שאין בידו לרכוש שתי חליפות יכול לרכוש חליפת שני חלקים. החלק הראשון הוא "לונג ג'ון" סרבל ארוך בלי שרוולים בעובי 5 מ"מ שיכול להיות פיתרון מצוין לימי לקיץ החמים . החלק השני הוא מעיין קפוצ'ון ארוך שמתלבש על "לונג ג'ון" , גם הוא בעובי 5 מ"מ – פיתרון לחורף. אם אתה לא אוהב חליפות של שני חלקים מסיבה כזאת או אחרת. ההמלצה היא לבדוק באיזה עונות וחלקים של השנה אתה מבצע את מרבית הצלילות, לדוגמא, אם אין סיכוי שאתה צולל בחורף קנה חליפה דקה שיכולה לשמש אותך בקיץ החם.

סנפירים : קיימים כיום שני סוגי סנפירים: סנפירי נעל וסנפירי רצועה : סנפירי נעל הם קלים יותר והם במידות של נעל (30-46) מתאימות בעיקר לשנירקול, לכן לא מומלץ לקנות סנפירי נעל למטרת צלילה. סנפירי רצועה הם סנפירים חזקים יותר, עמידים יותר מפני זרמים ומתאימים יותר לצלילה ספורטיבית(המידות הן S, R, L).

מחשבי צלילה : כל מחשבי הצלילה מהבסיסי ביותר נותנים נתונים של עומק, עומק מקסימלי, טמפרטורה, זמן, זמן ללא דקומפרסיה, קצב עלייה, חניית בטיחות, יומן צלילות, תכנון צלילה. אלו הם הדברים החשובים ביותר והשימושיים ביותר במחשב צלילה. יש המון מחשבי צלילה משוכללים וטובים שמספקים נתונים אחרים לדוגמא – מצפן, כמות אוויר וכ'ו.. אם התקציב שלך הוא לא גדול, אך בכל זאת אתה מעוניין לרכוש מחשב צלילה אתה יכול למצוא מחשב טוב ולא יקר(כדוגמת הוייפר של SUUNTO), שמספק לך בדיוק את הנתונים שאתה צריך. ושוב, התאם זאת לצרכייך העדפותייך ותקציבך- אין טעם לקנות מחשב ב- 5000 ₪ כשניתן לקנות מחשב טוב שימושי ואמין ב 2000 ₪.
פנסי צלילה : אם הנך מתכוון לעשות צלילות לילה או צלילות מערות הצטייד בפנס- קיימים בשוק המון פנסים איכותיים וטובים, אל תתן לגודל הפנס להטעות אותך לעיתים פנס קטן וקומפקטי עדיף על פנס גדול ומסורבל (כמובן שהכל תלוי במטרות הצלילה). כדאי לראות כמה סוללות הפנס צורך בטרם הקניה.

נשים : יש בשוק המון פריטים בציוד הצלילה שמותאמים לנשים- כגון חליפות בגזרה נשית, מאזן לנשים, סנפירים קטנים וקלים שמתאימים לנשים. ציוד הצלילה הוא לא קל ונשים לעיתים סובלות גם בזמן הצלילה עצמה כאשר הציוד לא מותאם להן. כדוגמת אישה מידה XS שנאלצת לצלול עם מאזן מועדון במידה M . דבר שגורם לאי נוחות והסחת דעת לאורך כל הצלילה . לכן אם יש באפשרותכן לקנות ציוד טוב שמותאם במיוחד לנשים, העדיפו לעשות זאת, בנות!

אחריות יצרן : וודאו כי על ציוד הצלילה שאתם קונים יש אחריות. רוב המקומות נותנים שנתיים אחראיות. האחריות הזו חשובה כי אי אפשר לדעת באיזה תקלת יצרן תתקלו.

טיפ אחרון לסיום
- בסוף צלילת סירה, כשאתה מוריד את הציוד לפני הטיפוס לסירה, תמיד חשוב לזכור להוריד קודם את חגורת המשקולת, אח"כ את המאזן ורק בסוף את הסנפירים .


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית MSN Messenger










פורסם: ראשון, 20 יול', 2008 11:26    נושא ההודעה: קישורים מומלצים



חזרה למעלה

הצג הודעות בנושא זה מלפני:   


התחבר
שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה


קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להוריד קבצים בפורום זה





APNEA
[email protected]
קורס צלילה חופשית
ציוד צלילה חופשית

  אימון צלילה חופשית  |  ציוד צלילה חופשית  |  צלילה באילת  |  Freediving Fins  |  Monofins  |  Carbon Fins  |  Freediving Course

  דיג בצלילה חופשית  |  סנפירים  |  חליפת צלילה  |  מחשב צלילה  |  משחקי צלילה

מבקרים בדף זה: | מפת האתר | אינדקס מילים

COPYRIGHT © 2006 - APNEA

השימוש באתר זה מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש באתר