ברוכים הבאים לפורום לקידום צלילה חופשית בישראל 

לידיעתך, כאורח הנך מוגבל/ת לצפייה בלבד בפורומים השונים.
בכדי לצפות ולהשתתף בדיונים בפורומים עליך להרשם בפורום, תהליך ההרשמה אורך דקות ספורות בלבד והינו ללא תשלום.

שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה

פרסם נושא חדש   הגב לנושא

אינדקס הפורומים של APNEA -> מאמרים ומדריכים

מחבר הודעה

דן זלגלר
מדריך AIDA בכיר
מאמן מדריכים APNEA



מנותק

הצטרף: 25 דצמ' 2006
הודעות: 1631
מיקום: אילת, ישראל.

דירוג איכות להודעה זו 9.00 (מתוך 10) ע"י 1 מדרגים.

הודעהפורסם: שלישי, 13 מרץ, 2007 18:46    נושא ההודעה: מאמר מאמר - עשה זאת בעצמך - משקולות עופרת הגב עם ציטוט

המאמר הבא מתאר את תהליך ההתכה של עופרת ויציקתה לתבניות על מנת ליצור משקולות צלילה.

---- עריכה --------------
הטקסט הבא נכתב ע"י BlueDiver (חוסאם), סטודנט לרפואה, ומתאר את הסכנות של הרעלת מתכות כבדות:

השפעת העופרת על גוף האדם

עופרת משפיעה כמעט על כל מערכת בגוף האדם. חשיפה לרמות גבוהות של עופרת יכולה לגרום למוות או לנזקים נוירולוגיים ואחרים מאוד קשים. ההשפעה של עופרת היא עוד יותר הרסנית על ילדים ובעלת נזקים קשים מאוד ובלתי הפיכים, לכן יש להזהר מאוד בהתעסקות עם עופרת בבית שיש בו ילדים קטנים. הרעלת עופרת יכולה לגרום לבעיות כלייתיות רציניות, עליהה בלחץ הדם, בעיות נוירולוגיות, וירידה חדה בתפקוד הקוגנטיבי אצל מבוגרים וילדים כאחד. סיבוכים חמורים אצל ילדים יכולים לכלול: ירידה בגדילת בעצם והשריר, ירידה בקורדינציה, הרס של מערכת העצבים, הכליות והשמיעה, בעיות שפה ודיבור, פיגור התפתחותי, פרכוסים וקומה בהרעלה קשה.
הסימנים והסימפטומים של הרעלת עופרת בילדים הם לא ספציפיים ויכולים לכלול: ארטיבילות, חוסר תאבון וירידה במשקל, עייפות, כאבי בטן, הקאות, עצירות, מראה חיוור כתוצאה מאנמיה וירידה קוגנטיבית ובעיות בלימודים. מהצד השני הסימנים והסמפטומים אצל מבוגרים יכולים לכלול: כאב והרגשת נימול בגפות, חולשת שרירים, כאב ראש, כאב בטן, איבוד זכרון, שינויים במצב רוח, ובעיות פריון.


---- סיום עריכה --------------

התהליך הינו מסוכן ובאופן כללי לדעתי עדיף פשוט לקנות את המשקולות בחנות הצלילה הקרובה אליכם.

המאמר נכתב לצרכי העשרת הידע בלבד ואין לראות בו מדריך. אינני נוטל כל אחריות על כל פציעה או מוות הנגרמים כתוצאה משימוש בכל מידע במאמר הבא.

כלים וחומרים

חשוב - בכל כלי בו ייעשה שימוש בתהליך התכת העופרת (לרבות כלי ההתכה וכל כלי עזר) לא ניתן יהיה לעשות שימוש אחר בעתיד. לא ניתן לנקות את כלי ההתכה (או כלי העזר) טוב מספיק בכדי שניתן יהיה להשתמש בהם לבישול. אפילו אם הם נראים נקיים, הכלים מכילים שאריות רעילות ביותר של עופרת והשימוש בהם לבישול עלול לגרום להרעלת מתכת כבדה ולפגיעה תמידית במוח ובאיברים אחרים.

כלי ההתכה
על הכלי בו נבצע את ההתכה להיות עבה - מומלץ להשתמש בסיר מיציקת ברזל. ניתן להשתמש בכלי אלומיניום עבים באופן חד פעמי בלבד.

כלי העברה
ניתן להשתמש במצקת פלדה על מנת להעביר את העופרת המותכת מכלי ההתכה אל התבנית. מצקת "סטנדרטית" מכילה כ 3 ליברות (פאונד) של עופרת מותכת.

תבנית
ניתן ליצור תבנית מעץ מלא ויבש, יריעת אלומיניום או פלדה, חול יבש ואפילו גבס (בתנאי שהוא אפוי היטב ויבש לחלוטין בזמן היציקה). תבניות תעשיתיות עשויות בדרך כלל מיציקת אלומיניום, פלדה או יציקת ברזל אפורה. לא משנה באיזה סוג תבנית תשתמשו, צפו את פנים התבנית בגרפיט נוזלי - כך תוכלו להוציא את המשקולת מהתבנית ביתר קלות ותוכלו להמנע משבירתה. ספריי סיליקון עובד גם כן כחומר סיכה לתבנית, אבל ריחו של סיליקון שרוף אינו נעים במיוחד והוא חודר לתוך המשקולת ונשאר במשך שנים. יש להוציא את המשקולת מהתבנית אך ורק לאחר שהיא התייבשה והתקשתה לגמרי.

מקור חום
כל סוגי הכיריים, סוגים מסויימים של גזיות, או מבער יוכלו לייצר מספיק חום כדי להתיך עופרת. עופרת נמסה בטמפרטורה שבין 260 ל 380 מעלות צלזיוס. ככל שהעופרת "קלה" יותר (כלומר יש יותר פח בתערובת) כך נמוכה יותר טמפרטורת ההתכה. עופרת טהורה ניתכת בטמפרטורה של כ 380 מעלות צלזיוס. לחם (מתכת להלחמה) שהיא תערובת המכילה כ 40% פח ניתכת בטמפרטורה של כ 260 מעלות צלזיוס.

בכל מקרה, תמיד בצעו את ההתכה במקום פתוח עם אוורור טוב, אדי העופרת הינם רעילים מאד, מומלץ אפילו להשתמש במאוורר כדי להרחיק את האדים מכם.

מקורות לעופרת
1. פנצ'ריות. המשקולות המשמשות לאיזון גלגלים עשויות סגסוגת של עופרת ופח ומכילות בין 5 ל 8 אחוזים של חומר מקשה. התוצאה היא משקולות קשות ועמידות בהרבה ממשקולות עופרת - פח רגילות. רוב הפנצ'ריות לא עושות בהן שימוש חוזר וישמחו לתת לכם את המשקולות - בדרך כלל עולה להם כסף להיפטר מהן. קל להתיך וליצוק משקולות אילו, אך יש להסיר את חלקי הפלדה מהן - זאת עושים בעזרת מגנט (של רמקול למשל), מתיכים את המשקולות ונותנים למגנט למשוך את חתיכות הפלדה שיצופו. משקולות לאיזון הגלגלים ניתכות בדרך כלל בטמפרטורה שבין 260 ל 320 מעלות צלזיוס.

2. בתי חולים. בתי חולים משתמשים לעיתים קרובות בחומרים ותרופות רדיואקטיביים. חומרים אלו נשלחים אל בית החולים כשהם ארוזים ביריעות עופרת (לעיתים במשקל של מספר קילוגרמים כל אחת). התקשרו למחלקת הרדיולוגיה בבית החולים הקרוב אליכם והציעו להם את שירותכם כ"מפני אשפה", אם הם אינם נוטים להסכים, הציעו להם כמה גרושים. עופרת כזו ניתכת בטמפרטורה שבין 320 ל 360 מעלות צלזיוס. (זו העופרת הנקיה ביותר שניתן להשיג בחינם \ בזול)

3. מגרשי גרוטאות. מגרשים המתעסקים במחזור מתכות ימכרו לכם עופרת, בכל אחת מן הצורות המתוארות כאן, אך בדרך כלל במחיר היקר כפליים מהמחיר אותו הייתם משלמים אם הייתם מחפשים בעצמכם.

חשוב - לעולם, בשום פנים ואופן, אין להמיס את לוחות העופרת הנמצאים במצברים. חלק מהחומרים בסגסוגת הינם קטלניים לבני אדם (קאדיום וארסן לדוגמה). החומרים האלו מתאדים בערך באותה הטמפרטורה בה ניתכת העופרת.

כללי בטיחות והתנהגות בעבודה עם עופרת מותכת

לבטיחותכם האישית - יש לעקוב אחר כללי ההתנהגות הבאים. כל חריגה מכללים אלו עלולה לגרום לפציעה חמורה ואף מוות.

1. בצעו את העבודה במקום מאוורר היטב (בחוץ, לא בבית או בחלל סגור). השתמשו במאוורר כדי להרחיק מכם את אדי העופרת הרעילים. לכל הפחות, מקמו את עצמכם ביחס לתנועת האוויר (רוח) כך שאדי העופרת יתרחקו מכם.

2. וודאו במאה אחוזים שאין לחות באף אחד מהכלים \ חומרים בהם אתם משתמשים. כלי ההתכה, המצקת, העופרת עצמה וכל דבר אחר בו תשמשו חייבים להיות יבשים לחלוטין. כל לחות בכלי ההתכה תהפוך מיד לאדים ותגרום להשפרצה אלימה של עופרת מותכת לכל עבר. התייחסו לכלל זה בקלות דעת - ותשאו בתוצאות - צלקות איומות על גופכם למשך שארית חייכם.

3. וודאו במאה אחוזים שהתבנית יבשה לחלוטין ושהיא נקייה משמן, גריז ולחות.

4. דאגו לעשות "פלוקס" לעופרת - הכוונה היא להוסיף לעופרת חומר בעל נקודת רתיחה נמוכה יחסית שיגרום להצפה של כל החומרים הזרים בעופרת המותכת. לאחר ההתכה יש להוסיף לכלי ההתכה דונג או פאראפין, בשימוש בדונג - מוסיפים 4\1 כפית לכל 20 פאונד של עופרת ובוחשים, מסננים את החומרים שצפים בעזרת כף, התהליך גורם ליצירת עשן רב, יש להמשיך ולחזור על התהליך עד שהתערובת נקייה מחומרים זרים.

5. במידה והנכם משתמשים בעופרת שמקורה אינו משקולות איזון גלגלים, יש להוסיף פאונד אחד של לחם (מתכת להלחמה) 50\50 או 60\40 לכל 50 פאונד של עופרת. תהליך זה יעזור לעופרת לזרום בצורה נקייה יותר ולמלא את התבנית בצורה אחידה יותר. המטרה היא להגיע לריכוז של 1% - 1.5% של פח בסגסוגת. ריכוז גבוה יותר פשוט מייקר את התהליך ומוריד את טמפרטורת ההתכה ללא מתן יתרון נוסף.

6. חממו את התבנית לפני היציקה עצמה, ניתן לעשות זאת על ידי טבילת קצה אחד של התבנית בעופרת המותכת אם התבנית קטנה או על ידי יציקה איטית ביותר לתוך תבנית גדולה. היציקה הראשונה והשנייה חוזרות לכלי ההתכה ומשמשות רק לחימום התבנית. תהליך החימום משמש לשתי מטרות - המטרה הראשונה היא האטת תהליך השקיעה של העופרת, מה שתורם ליצירת יציקה מלאה יותר ולגימור טוב יותר של המשקולת היצוקה. המטרה השניה היא העלאת הטמפרטורה בצורה מבוקרת מעל לנקודת הרתיחה ובכך להבטיח שהתבנית יבשה לגמרי.

7. השתמשו בהגנה לעיניים, מסיכה, משקפיים או מגן ריתוך.

8. השתמשו בהגנה על דרכי הנשימה, מסיכת אף - כמה שיותר מאסיבית, למי שצולל סקובה, אפשר להשתמש בווסת ולנשום ממיכל.

9. חבשו כפפות עבות, כפפות ריתוך מתאימות.

10. השתמשו בבגדים עמידים בחום בלבד. ביגוד מכותנה עבה מתאים מאד. לעולם אין ללבוש בגדים מבדים סינטטיים בזמן העבודה עם התכת מתכת. כל התזה של המתכת על הבד תגרום להתכתו ולהדבקתו לעורכם, מה שמאד כואב וישאיר צלקת איומה.

11. היו מודעים לעובדה כי עופרת מותכת, אם מותזת, תדבק לבגדיכם ולעורכם ועלולה לגרום לכוויות חמורות. שימו לב לחום של העופרת המותכת. העופרת המותכת והחומרים הזרים בתוכה נתונים ללחץ אידוי, ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר, לחץ האידוי גבוה יותר.

כללי אצבע

1. יש ליצוק את העופרת קרוב ככל האפשר לנקודת ההתכה שלה.

2. כאשר מערבבים את העופרת המותכת, יש להשתמש במקל עץ יבש, אם המקל מתפחם תוך מספר שניות או נדלק, העופרת חמה מדי. יש לכבות את מקור החום או להוסיף לתערובת עופרת קרה (הפתרון המהיר מבין השניים)

3. עופרת רותחת אינה דבר טוב! אם קצה כלי ההתכה מתחיל להצהיב או להזהיב הכלי חם מידי ויש לקררו (כמו בכלל מס 2).

4. זיכרו כי גם לאחר שהעופרת התקשתה, החום שלה קרוב ל 250 מעלות צלזיוס ותגרום לכוויה במגע. כפפות עור עבות הינן הכרח.

שאריות
את החומרים הזרים שאתם מסירים מהעופרת אין לזרוק, הם נחשבים לפסולת רעילה ומסוכנת. ניתן להשתמש בהם במשקולות מיציקת בטון כתוספת לחצץ - הם אינם מזיקים במצב זה. במידה ואין לכם שימוש בשאריות, יש לשלח אותן אל צורף או מקום בו יש כור שממחזר מתכות.



דן.


_________________

בית הספר לצלילה חופשית ומרכז אימונים


נערך לאחרונה על-ידי דן זלגלר בתאריך שני, 20 דצמ', 2010 15:39, סך-הכל נערך 7 פעמים

חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית שלח דואל בקר באתר המפרסם פרופיל פייסבוק










פורסם: שלישי, 13 מרץ, 2007 18:46    נושא ההודעה: קישורים מומלצים



חזרה למעלה

Liquido
מנהל פורום


מנותק

הצטרף: 03 פבר' 2007
הודעות: 131
מיקום: גינת התמנונים, מתחת לפני הים
מנהל פורום

הודעהפורסם: שלישי, 13 מרץ, 2007 19:25    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

וואו... תמיד ידעתי שלהתיך עופרת זה מסוכן, אבל אף פעם לא תיארתי לעצמי שזה מסוכן עד כדי כך !

אני חושב שאני אסתפק במשקולות 2 פאונד מהחנות


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם

עודד בר
תומך בקהילה


מנותק

הצטרף: 03 פבר' 2007
הודעות: 451
מיקום: תל אביב
תומך בקהילה

הודעהפורסם: שלישי, 13 מרץ, 2007 21:00    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

אילן
לך תקנה משקולות
אל תשתגע.


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית שלח דואל

אמבוש
חבר בקהילה


מנותק

הצטרף: 01 פבר' 2007
הודעות: 312
מיקום: אשקלון
חבר בקהילה

הודעהפורסם: רביעי, 14 מרץ, 2007 15:51    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

עודד בר כתב:
אילן
לך תקנה משקולות
אל תשתגע.


Exclamation


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית

Apnea Boy
חבר בקהילה


מנותק

הצטרף: 30 דצמ' 2006
הודעות: 85

חבר בקהילה

הודעהפורסם: חמישי, 15 מרץ, 2007 17:08    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

חחחח כן דן הוריד לי את כל החשק ...

אבל לדעתי כמה שזה מידע מסוכן זה מונע מאנשים(_כמוני) לנסות ,וע"י כך הופך את המידע הזה למידע בטוח במיוחד...



דן תודה רבה.. Very Happy


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית

kuper
חבר בקהילה


מנותק

הצטרף: 02 אפר' 2007
הודעות: 2

חבר בקהילה

הודעהפורסם: שני, 02 אפר', 2007 14:26    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

דן, א'חלה כתבה.
אני רוצה לייצר חגורה כמו שהסברת, כולל יציקת משקולות דוגמת גלילים כמו בצילומים.
לצורך כך אצטייד בגליל אלומיניום באורך מתאים, ובו אפתח חריץ-מלבני לצורך הכנסת פרופיל מתכתי-מלבני ש"יתפוס חלל" עבור השחלת החגורה.
קיימת הבעיה של איך-להוציא-את-הפרופיל-לאחר-היציקה. איזה חומר כדאי למרוח על הפרופיל ?

בצעירותי יצקתי משקולות עופרת לדייג, וזכורתני שייצרתי עיסת חול-עם-מלח כדי לצפות מחט. העופרת נוצקה ולאחר הקירור הצלחתי להוציא את המחט כך שנשאר חור במשקולת כפי שרציתי.
במאמרך הזכרת גרפיט יבש. האם גרפיט תעשה את העבודה הנדרשת, קרי: מניעת היצמדות העופרת על הפרופיל במהלך היציקה. אם כן איפה משיגים גרפיט יבש ?

חג שמח וכֵּפִי לכולכם Very Happy


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית

דן זלגלר
מדריך AIDA בכיר
מאמן מדריכים APNEA



מנותק

הצטרף: 25 דצמ' 2006
הודעות: 1631
מיקום: אילת, ישראל.

הודעהפורסם: שלישי, 03 אפר', 2007 10:37    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

שלום חיים וברוך הבא.

Smile

משתמשים בגרפיט נוזלי ולא יבש כחומר סיכה לתבניות והוא עושה את העבודה.
ביקשתי מאבא שלי שיברר בדיוק את שם החומר והיכן ניתן להשיגו.
החומר משמש גם לסיכוך טבעות בתהליכי אקסטרוזיה בתעשיה.



דן.


_________________

בית הספר לצלילה חופשית ומרכז אימונים

חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית שלח דואל בקר באתר המפרסם פרופיל פייסבוק

Liquido
מנהל פורום


מנותק

הצטרף: 03 פבר' 2007
הודעות: 131
מיקום: גינת התמנונים, מתחת לפני הים
מנהל פורום

הודעהפורסם: רביעי, 04 אפר', 2007 21:55    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

כאן יש ערימה של קישורים לכל מיני יצרנים של גרפיט כחומר סיכה (גם יבש וגם נוזלי):

Google Search (קישור)


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם

tomerbr
חבר בקהילה


מנותק

הצטרף: 14 אפר' 2007
הודעות: 2

חבר בקהילה

הודעהפורסם: שבת, 14 אפר', 2007 13:58    נושא ההודעה: ללא סימלון קירור מיידי ע"י מים הגב עם ציטוט

שלום דן,

האם ניתן לטפטף טיפות עופרת מותכת לתוך מים כדי שיתקשו במהירות?

תודה,
תומר


חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית

דן זלגלר
מדריך AIDA בכיר
מאמן מדריכים APNEA



מנותק

הצטרף: 25 דצמ' 2006
הודעות: 1631
מיקום: אילת, ישראל.

הודעהפורסם: שבת, 14 אפר', 2007 18:54    נושא ההודעה: ללא סימלון  הגב עם ציטוט

לאיזו מטרה ?


_________________

בית הספר לצלילה חופשית ומרכז אימונים

חזרה למעלה

שלח הודעה פרטית שלח דואל בקר באתר המפרסם פרופיל פייסבוק

הצג הודעות בנושא זה מלפני:   

פרסם נושא חדש  הגב לנושא
אינדקס הפורומים של APNEA -> מאמרים ומדריכים עמוד 1 מתוך 2 

עבור לעמוד 1, 2  הבא 


התחבר
שם משתמש:    סיסמה:      חבר אותי אוטומטית בכל ביקור         שכחתי את סיסמתי  לחץ כאן להרשמה


קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
אתה יכול לצרף קבצים להודעותיך בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים בפורום זה





APNEA
[email protected]
קורס צלילה חופשית
ציוד צלילה חופשית

  אימון צלילה חופשית  |  ציוד צלילה חופשית  |  צלילה באילת  |  Freediving Fins  |  Monofins  |  Carbon Fins  |  Freediving Course

  דיג בצלילה חופשית  |  סנפירים  |  חליפת צלילה  |  מחשב צלילה  |  משחקי צלילה

מבקרים בדף זה: | מפת האתר | אינדקס מילים

COPYRIGHT © 2006 - APNEA

השימוש באתר זה מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש באתר